logo

Saturday 16th of December 2017

Baza firm


Warning: Parameter 1 to modMainMenuHelper::buildXML() expected to be a reference, value given in /home/users/arturro/public_html/libraries/joomla/cache/handler/callback.php on line 99

Reklama
Sala na wesele - właściwy wybór. PDF Drukuj Email

Organizacja wesela najczęściej rozpoczyna się od wyboru sali weselnej. Jak się do tego zabrać ? Od czego zacząć ? Jest to niejednokrotnie największy wydatek związany z organizacją ślubu i wesela, wiec na co więc zwrócić uwagę i jak zabrać sie za szukanie tego wymarzonego miejsca na wesele ?

 

Na początku należałoby się zastanowić nad miejscem. Czy planujecie wesele w rejonie skąd pochodzi panna młoda, a może w rodzinnych stronach młodego, czy może zupełnie gdzieś, gdzie właśnie przebywacie, mieszkacie lub, może tam gdzie spotkaliście się po raz pierwszy ? Bedzie to wesele w kraju czy może za granicą ? Tak zwana 'lokalizacja geograficzna' powinna być waszą pierwszą wspólną decyzją dotycząca wyboru sali weselnej.

Kolejna bardzo ułatwiającym czynnikami do sprecyzowania obszaru poszukiwań, będzie liczba zaproszonych gości, pomoże wam to oszacować ile osób będzie na weselu i jak dużej sali musicie szukać.

 

Następnie zastanówcie się, jaki styl imprezy odpowiadałby wam i zaproszonym gościom najbardziej. Czy miałoby to być elegancki przyjęcie w hotelu, czy może huczna zabawa do białego rana, w jakim zajeździe położonym bardziej na uboczu? Oceńcie możliwości logistyczne swoich gości, jak dużo z nich będzie przyjezdnych i czy będziecie musieli również zadbać o nocleg dla nich.

 

Kiedy już ustalicie podstawowe wymagania, jakie stawiacie waszej sali weselnej, zabierzcie się za szukanie konkretnych lokali. W poszukiwaniu zapewne pomogą wam serwisy internetowe, targi weselne lub rekomendacje waszych bliskich lub znajomych. Najważniejsze jest jednak indywidualna rozmowa z właścicielem lub osobą odpowiedzialna w lokalu za organizowanie tego tylu imprez. Pamiętajcie, żeby podczas spotkania wypytać o szczegóły. Porównajcie ceny, jednakże upewnijcie się, że porównujecie te same składniki. Niejednokrotnie sami zauważycie, że niektóre lokale w podstawowej cenie, która podają mają już w cenie wystrój sali, nagłośnienie, obsługę kelnerską czy ochronę, inne z kolei podaja jedynie cenę za menu.

 

Kiedy już zawęzicie swoje poszukiwania i będziecie niemalże zdecydowani na konkretne miejsce, nie zapomnijcie zapytać i uzgodnić następujących rzeczy:

 

  1. Ustawienie stołów - pamiętajcie, że starsi goście weselni raczej nie tańczą, a radość sprawia im fakt, że mogą obserwować innych hucznie bawiących się na parkiecie. Wydaje się więc, że połączona opcja parkietu tanecznego ze stołem bardziej sprzyja integracji gości.
  2. Ilość miejsca na parkiecie - Jaka jest powierzchnia, jaka maksymalna pojemność oraz ile mieści osób dana sala (należy liczyć około 50 cm2 na gościa podczas przyjęcia odbywającego się na stojąco lub 1 m2 na gościa podczas przyjęcia odbywającego się na siedząco).
  3. Obsługa kelnerska - czy jest wliczona w cenę wesela? Ile osób będzie obsługiwało wasze wesel. Zakłada się ok. 30 -40 gości na jedną osobę z obsługi.
  4. Klimatyzacja/ ogrzewanie - czy obowiązuję za to dodatkowa opłata?
  5. Miejsce dla palących - czy wyznaczone są specjalne miejsca?
  6. Miejsca dla obsługi wesela - fotograf, kamerzysta, orkiestra, koszt menu dla tych osób?
  7. Dekoracja sali weselnej - czy jest w cenie i jaki można mieć na nią wpływ?
  8. Pokrowce na krzesła - czy są dostępne, czy są w cenie, czy należy je specjalnie zamówić?
  9. Wyposażenie kuchni - czy kuchnia jest przystosowana do gotowania, czy jedynie do serwowania posiłków?
  10. Miejsce na alkohol - czy restauracja posiada osobne, zamykane pomieszczenie na alkohol?
  11. Własny alkohol - czy w standardzie są kubełki na lód. Jakie są ceny alkoholu zakupionego w lokalu?
  12. Napoje bezalkoholowe - Jak są serwowane? Niegazowane powinny być podawane w dzbankach, natomiast gazowane w małych 0,2l butelkach szklanych.
  13. Menu - najlepiej zjeść obiad lub kolacje w danym lokalu, lecz anonimowo by móc bardziej skoncentrować się na smaku.
  14. Wiejski stół - lub menu grillowe? Czy w ofercie lokalu są takie propozycje?
  15. Alergicy, specjalne menu, - jeżeli przewidujecie, że wasi gości weselni są uczuleni na jakieś składniki, lub jeżeli mają jakąś specjalną dietę, czy lokal jest wstanie sprostać temu wymaganiu?
  16. Szatnia - czy jest możliwość pozostawienia rzeczy, i jak bardzie zabezpieczona?
  17. Toalety - jaka jest ich kondycja i czy obsługa lokalu będzie dbała o toalety i dostępność papieru toaletowego podczas przyjęcia.
  18. Agregat - czy sala posiada swój własny agregat prądotwórczy na wypadek na awarii prądu.
  19. Parking - czy lokal posiada swój parking i czy parking jest bezpłatny?
  20. Zaliczka - jaka jest wysokość zaliczki, jakie warunki ewentualnego odstąpienia od umowy?

 

Jeżeli zdecydujecie się na konkretny lokal, spiszcie szczegółową umowę, tak, aby obie strony miały gwarancje uczciwej transakcji.


 

Czytaj także :

 

 

Kto jest Online

Na stronach naszego serwisu przebywa teraz 55 gości 

Ankieta

Czym chciał(a) byś pojechać do ślubu ?
 

Copyright www.weselny-serwis.pl.